כמה עולה ביטוח משכנתא?

כל אחד מגיע בשלב כלשהו בחייו לרגע שבו הוא רוצה לקנות דירה, אך דירה היא לא רק משכנתא ושיפוצים, יש עוד הרבה מעבר לכך.
אחד הדברים החשובים ביותר בקניית דירה ותהליך קבלת המשכנתא הוא ביטוח המשכנתא, מעין עוד בטוחה לבנק שתשלום המשכנתא שלכם יושלם בסופו של דבר ושווי הדירה לא ירד.
אז אם אתם כרגע מוצאים את עצמכם שואלים מה זה בכלל ביטוח משכנתא, איך משיגים ביטוח כזה, ואיפה כדאי לעשות? הכתבה הזו בדיוק בשבילכם!

קודם כל – מה זה ביטוח משכנתא?

כמובן שבשביל להבין לעומק על שני הביטוחים ולהגיע אל חברת הביטוח מוכנים, מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות יסביר לכם לעומק ויפרט לכם על הביטוחים ועל החברות הקיימות בשוק.

ביטוח חיים

ביטוח חיים נועד בעצם להבטיח לבנק שגם במקרה של מוות שלכם או של בן הזוג/ בן משפחה שלכם, אתם תוכלו להחזיר לו את יתרת ההלוואה שלכם, זאת אומרת שביטוח זה הוא מעין בטוחה נוספת להלוואת המשכנתא שלכם בנוסף לשעבוד הנכס שלכם אל הבנק.

המטרה בביטוח זה היא שבמקרה שחלילה אתם/בני זוגכם/בן משפחה נפטרים, אתם לא תצטרכו יותר להמשיך לשלם את המשכנתא, אלא חברת הביטוח בה הנפטר מבוטח תשלם את מלוא הסכום הנותר לתשלום המשכנתא אל הבנק ובכך תפרע את ההלוואה ותחסוך מכם להמשיך להחזיר את ההלוואה בכל חודש.

ביטוח מבנה

כשחושבים על כך לעומק, מבינים שהדירה שלכם היא גם של הבנק, כך שכמובן שיהיה לו אינטרס מסוים לשמור עליה שלמה ומתוקנת למקרים בהם הבנק ייאלץ לעקל לכם את הבית ובעוד מקרים מסוימים.

ביטוח המבנה מכסה לכם נזקים שעלולים לקרות בבית כמו נזקי צנרת, שרפות, הצפות ועוד, כך, שבמקרה של נזק בביתכם, הביטוח הוא שמשלם על התיקונים ולא אתם.

עוד דבר חשוב בנוגע לביטוח מבנה הוא שהביטוח ברוב הפעמים מכסה רק את הסכום שאותו לוויתם במשכנתא, זאת אומרת שאם קניתם דירה ולוויתם מהבנק סכום בגובה חצי משווי הדירה, הביטוח יכסה רק חצי משווי הדירה. בשביל להימנע ממצב לא נעים מומלץ לדבר עם חברת הביטוח ולהשלים את הביטוח לכיסוי מלא של שווי הדירה.

כמובן שבשביל להבין לעומק על שני הביטוחים ולהגיע אל חברת הביטוח מוכנים, מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות יסביר לכם לעומק ויפרט לכם על הביטוחים ועל החברות הקיימות בשוק.

כסף בצנצנת ועציצים גודלים על כסף

ביטוח משכנתא - למה זה כל כך חשוב?

עזרה כלכלית

ביטוח חיים

במקרה של פטירה של אחד מבני הזוג או מבני המשפחה, יכול להיווצר מעמסה כלכלית כבדה על שאר בני המשפחה שגם ככה ברגעים אלו עוברים תקופה קשה
ומתקשים לעבוד, ובנוסף, במקרי פטירה, בן הזוג צריך לחיות כעת ממשכורת אחת, כך שקיים סיכון לכך שמשכורתו של בן הזוג לא תספיק גם למחייה וגם למשכנתא.

ביטוח מבנה

נזקים בבית יכולים לקרות גם בהיקף של סכומים קטנים, אך גם בהיקף של סכומים עצומים, לפעמים גם נזקים שדורשים לשפץ את כל הבית.
במקרי שריפה או רעידות אדמה הנזקים יכולים להיות עצומים וכך גם התשלום.
כך שביטוח מבנה יכול מאוד להקל כלכלית במצב קשה שכזה ולעזור בכל התהליך לקיחת משכנתא.

פחות דאגה אחת

ביטוח חיים

במקרים מצערים כמו פטירה של בן אדם, כל בני המשפחה נכנסים לתקופה קשה מאוד מבחינה נפשית.
ביטוח החיים יכול מאוד להקל על האנשים הנמצאים במצב לא קל, בכך שתהיה להם דאגה אחת פחות על הראש, והם יוכלו לקחת את הזמן
שהם צריכים להתאבל ולעזור לעצמם במקום לדאוג לכסף שהם צריכים להחזיר לבנק.

ביטוח מבנה

בנזקים בהיקפים גדולים הדורשים תיקונים יקרים, בני המשפחה צריכים במקרים רבים גם למצוא מקום ללון בו לזמן מה, ועוברים תקופה מאוד עמוסה ולא נוחה.
ביטוח המבנה יכול להקל רבות בתהליך זה בכך שהוא מוריד מעמסה אחת גדולה ומדאיגה מאוד, ונותן להם להתמקד בדברים האחרים שהם צריכים לעשות במצב הלא נעים הזה. 

כפי שקראתם למעלה, הביטוחים יכולים נורא להקל ולעזור, אך בשביל להשיג את ההטבות האלו צריך למצוא הצעת ביטוח טובה שמספקת לכם את ההקלות האלו.
לשם כך מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות מקצועי במשכנתא עכשיו ומנוסה שיעזור לכם להשיג את תנאי הביטוח הטובים ביותר בשבילכם.

מטבח בסגנון חדשני

אז לשאלה האמיתית - כמה זה עולה?

כשעולה השאלה העיקרית – כמה הביטוח עולה? צריך קודם כל לפצל את ביטוח המשכנתא לשני הביטוחים המרכיבים אותו, ולחשב כמה כל אחד מהם עולה בנפרד.

ביטוח חיים

בביטוח החיים יש שני פקטורים חשובים מאוד המרכיבים את עלותו: גיל ומצב בריאותי. זאת אומרת, שבעת מילוי המסמכים לחברת הביטוח תצטרכו לפרט על המצב הבריאותי הקיים שלכם,
על ההיסטוריה הבריאותית שלכם, ועל שאלות כגון האם אתם מעשנים וכדומה. ככל שתהיו בסיכון יותר גבוה, זאת אומרת ככל שהמצב הבריאותי שלכם
יהיה פחות טוב, כך כנראה תצטרכו לשלם סכום גדול יותר על הביטוח.

הפקטור השני הוא גיל, והבעיה עם הגיל היא, שהמחיר עולה ככל שהגיל עולה. זאת אומרת שכשאתם מבוטחים ככל שתגדלו תצטרכו לשלם יותר
בכל חודש לחברת הביטוח, כי גם כאן, הסיכון שלכם למימוש ביטוח החיים עולה.

ביטוח מבנה

בעוד את מחיר ביטוח החיים בודקים בעיקר לפי מצב בריאותי וגיל, את ביטוח המבנה בודקים לפי פרמטרים שונים לגמרי.

הפרמטרים העיקריים שחברת הביטוח תבדוק בטרם הגשת הצעת המחיר שלה הם גודל הדירה שלכם, זאת אומרת שככל שהדירה שלכם יותר גדולה – כך מחיר הביטוח גם יגדל,
והעלות שתידרש לבנות את הדירה שוב במקרה שיהיה צריך.

הדרך הכי טובה בבחירת חברת ביטוח היא לגשת אל מספר חברות ביטוח ולבחון ולהשוות בין ההצעות שלהן. במקרה הזה התייעצות עם יועץ משכנתאות מנוסה שילווה אתכם לאורך הדרך
ויבחן ביחד איתכם מהי ההצעה המשתלמת ביותר, הן מבחינת כיסוי הביטוח והן מבחינת המחיר יכולה לחסוך לכם עד אלפי שקלים בשנה!

לסיכום, לקיחת ביטוח משכנתא הינו חשוב מאוד, ובחירת ביטוח לא נכון יכולה לגרור לתשלומים נוספים שיכולים להצטבר גם לעשרות אלפי שקלים!
ובשביל להימנע מהמצב הזה מומלץ להיעזר ביועץ משכנתאות שידריך אתכם ויעזור לכם בכל התהליך.

חברת משכנתא עכשיו זוהי חברה המובילה בתחום המשכנתאות, עם יועצי משכנתאות מנוסים ומקצועיים שיעזרו לכם להשיג את הביטוח המשתלם ביותר עבורכם שיחסוך לכם כסף רב.
אז למה אתם מחכים? השאירו למטה פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

.

גבר שחותם על חוזה

אולי יעניין אותך גם:

מה זה משכנתא

מה זה משכנתא?

מה זה משכנתא? עבור אנשים רבים, משכנתא יכולה להישמע כמו מושג מעט מפחיד ש"גדול" עלינו.

דילוג לתוכן