השקעות נדל"ן בפורטוגל

בשנים האחרונות פורטוגל היא לא רק יעד תיירות אטרקטיבי אלא גם הזדמנות השקעה ענקית באחת מהמדינות האירופאיות המפותחות ביותר. הסיבה לכך שיותר ויותר ישראלים בוחרים להשקיע בנדל"ן בפורטוגל היא הודות למחירים הנמוכים ביחס לישראל. במקום לקנות דירה בפריפריה – אתם יכולים לקנות דירה מניבה באחת מהערים המבוקשות בפורטוגל. אז מה אתם צריכים לדעת על השקעות נדל"ן בפורטוגל? המומחים שלנו הכינו לכם מדריך מפורט, בואו נצא לדרך.

תוכן עניינים

יתרונות השקעה בנדל"ן בפורטוגל

אז למה להשקיע נדל"ן דווקא בפורטוגל? בשנים האחרונות משקיעים רבות נתקלו בדילמה היכן כדאי להם להשקיע – האפשרות הראשונה והברורה היא ישראל, בה מחירי הנדל"ן רק ממשיכים לעלות, או בחו"ל, שם המחירים פעמים רבות יכולים להיות הרבה יותר משתלמים – במיוחד בפורטוגל. באופן כללי, פורטוגל מככבת אצל הישראלים בעיקר בגלל פתיחת האפשרות למתן אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד, אבל גם בגלל ההזדמנויות השקעה הרבות שיש לנדל"ן שם להציע. בפורטוגל יש מגוון ענק של בתים ודירות בערים מרכזיות שזמינים לרכישה במחירים נוחים מאוד. בנוסף, מבחינת התשואות על הנכסים (ממוצע) בחמש השנים האחרונות יציבות וגבוהות למדי. אז אילו עוד יתרונות יש בהשקעות נדל"ן בפורטוגל? כמה זה יעלה לכם? איזו עיר הכי כדאית? הנה כל התשובות.

לפני שמשקיעים – בואו להכיר מקרוב את פורטוגל

לפני שניכנס לעומק, בואו נלמד להכיר מעט את פורטוגל. פורטוגל היא מדינה שממוקמת במערב אירופה. פורטוגל קרובה לים ונהנית ממזג אוויר חמים ושמשי למדי – לא פלא שישראלים רבים בוחרים להשקיע בה. פורטוגל היא מדינה תיירותית ובעלת מוסדות אקדמאיים מצוינים שמושכים מדי שנה אלפי סטודנטים זרים וכמובן תיירים שמגיעים לטייל, בעיקר בערים הגדולות כמו ליסבון ופורטו. ללא ספק מדובר במדינה עם קסם אירופאי, אנשים חמים וקצב ממכר.

השקעות נדלן בפורטוגל כל מה שרציתם לדעת

האם כדאי להשקיע בנדל"ן בפורטוגל בשנת 2022?

משקיעי נדל"ן רבים הבינו שפעמים רבות כדאי לשקול להשקיע במדינות בחו"ל – בייחוד כאלה שנמצאות מתחת לשיא הפוטנציאל (מדינות מזרח אירופה הן דוגמה מצוינת, אבל לא רק). כשבוחרים יעד להשקעה – צריך לוודא שהמדינה שמשקיעים בה עדיין לא מובילה או נחשבת "ליעד פופלרי להשקעה", יחד עם זאת – כזו שצפויה לנסוק בהמשך הדרך. הסיבה לכך היא ברורה: מדינה שעדיין לא נמצאת בשיא לרוב תהיה מאפיינת בנכסים במחירים נמוכים יחסית, אך התשואות שיגיעו בהמשך יעלו וימשיכו לטפס.   

 

אז מה הקשר לפורטוגל?

קצב הפיתוח המסחרר של פורטוגל לא תואם את מחירי השוק. במילים אחרות, למרות שפורטוגל ממשיכה להתפתח – המחירים של הנכסים נשארים זולים למדי, מה שהופך את הפורטוגל ליעד מושלם להשקעה בהשוואה למדינות אחרות באירופה. 

אחת השאלות שאנחנו מקבלים זה אם כדאי להשקיע בנדל"ן בפורטוגל בשנת 2022. כדי לענות על השאלה הזו נצטרך להיכנס לעומק של שוק הנדל"ן שם. ראשית, הודות ליציבות הכלכלית שהחלה מאז שינוי המדיניות בפורטוגל בשנת 2012 – המדינה יציבה מאוד מבחינה כלכלית, וכאמור זה צריך להיות שיקול מרכזי שכדאי לקחת כשמשקיעים בחו"ל. שנית, עד לפני כמה שנים אפשרויות ההשקעה בנדל"ן בפורטוגל היו מעטות יחסית, לעומת זאת היום – תוכלו למצוא מגוון רחב של נכסים וזאת בזכות השוק שהתפתח מאוד בשנים האחרונות. המשמעות של זה היא שתוכלו לחפש ולהתאים עבורכם את הנכס להשקעה, בין אם מבחינת התקציב, המיקום שלו וכמובן הגודל של הנכס.

 

הודות למדיניות שהשתנתה בשנת 2012 – משנת 2014 פורטוגל החלה להתאושש כלכלית והצליחה למשוך אליה משקיעים רבים שהחלו לדחוף את שוק הנדל"ן המקומי. ענף הנדל"ן ממשיך לנסוק בפורטוגל וכך גם המחירים – לכן אם אתם עדיין מתלבטים אם להשקיע שם או לא, מומלץ להתייעץ עם יועץ משקיעים מומחה.

 

בשנת 2021 משקיעים זרים רבים רכשו דירות להשקעה בערים בפורטוגל ונהנו מהיתרונות הרבים שיש במדינה האירופאית החמימה הזו. הגורם שזירז ודחף יותר ישראלים לבחור בפורטוגל כיעד להשקעה היא הענקת האזרחות לצאצאי הגירוש – שכן האזרחות מעניקה לאותם הישראלים את הויזה הנחשקת ותהליך ההשקעה הופך להיות קל, נגיש ונוח יותר עבורם.

כדאי לדעת שעלויות הכניסה לשוק הנדל"ן בפורטוגל נמוכות מאוד בהשוואה לשוק הנדל"ן בישראל, לצורך העניין 100 אלף ₪ מספיק לחלוטין כהון עצמי לקניית דירה (אפילו בעיר מרכזית).

בנוסף, אפשרויות המימון בפורטל הן רבות ונוחות, תוכלו לקבל משכנתא בקלות יחסית (בשיעור של עד 75% מעלות הקניה). אם זכיתם ויש לכם גם אזרחות פורטוגלית אז תוכלו לקבל משכנתא בשיעור של 90% ממחיר הרכישה.

המדריך המלא להשקעות נדלן בפורטוגל

השקעה בנדל"ן בפורטוגל – העיר פורטו

פורטו היא בירת מחוז צפון פורטוגל – זו העיר השניה בגודלה וחיים בה כ 230 אלף תושבים. קשה לעמוד בפניה קסמה – מדובר בעיר צבעונית, יפיפייה ורומנטית להפליא. היא שוכנת על גדות נהר הדורו ונושקת לשפת האוקיינוס האטלנטי. במהלך העשור האחרון היא זכתה 3 פעמים בתור היעד הטוב ביותר באירופה והיא בהחלט מגנט למשקיעי נדל"ן רבים.

 

מלבד בניינים מרהיבים, כנסיות עוצרות נשימה וסמטאות צרות – היא גם כוללת תחבורה ציבורית חדשנית הכוללת רכבת קלה, תחתית ויבשתית, אוטובוסים, מוניות וחשמלית. רק לפני 4 שנים פורטו דורגה כאחד מעשרת הערים שמתאימות להשקעה באירופה וישראלים רבים כבר הספיקו לרכוש בה נכסים להשקעה. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שבגלל הביקוש פורטו חוותה עליית מחירים, מה שדורש מכם לבצע מחקר מעמיק של השוק. בכל מקרה כל הנתונים מצביעים על כך שפורטו נמצאת בכיוון הנכון – בשנים האחרונות חל גידול במתן אשראי, יש ירידה ניכרת באבטלה ועליה בשיעור התיירות.

 

אז האם כדאי להשקיע בפורטו? התשובה היא כן, אבל חשוב לדעת היכן לרכוש את הכנס. לצורך העניין בכל אזור המרכז יש עליה במחירים אך באזורים רבים מחירי הנדל"ן עדין לא הגיעו לשיא, מה שיכול להוות הזדמנות גדולה למשקיעים. נכון לעכשיו לפי התחזיות, שיא מחירי הנדל"ן בפורטו עוד לפנינו ועל רקע היציבות והצמיחה הכלכלית היא ללא ספק אחת הערים הכדאיות להשקעה בטווח הקצר וגם הארוך.

 

מהם שיעורי התשואה הצפויים מרכישת נכס בפורטוגל?

נכון להיום שיעורי התשואה מרכישת נכס בפורטוגל נעים בין 7% ל-10% בממוצע לשנה. חשוב להדגיש, שהתשואה עשויה להשתנות בהתאם לפרמטרים רבים כמו הגודל, מיקום וסוג הנכס שקונים.

 

כדי לחשב את התשואה הפוטנציאלית מרכישת נכס – חשוב להבין את ההבדלים בין הסוגים השונים שיש בהשקעות. לדוגמה, נכס אשר מיועד להשכרה לטווח קצר כמו דירות נופש למינהן יהיו בעלות סיכון גבוהה יותר, שכן זה כולל תחלופת דיירים תכופה, תחזוקה ובלאי – יחד עם זאת, התשואה תהיה גבוהה הרבה יותר בהשוואה לנכס שמיועד להשקעה לטווח הרחוק. נכסים להשכרה לטווח רחוק יוכלו להניב תשואה קבועה, יציבה ועם מינימום סיכונים.

כמה עולה נדל"ן בפורטוגל?

אז בואו  נעבור תכלס למספרים. כמה עולה נדל"ן בפורטוגל? כרגע המגמות מראות שיש זינוק אדיר במחירים של הנכסים למכירה. דיברנו הרבה על המדיניות הממשלתית שהשתנתה לטובה בשנת 2014 ותרמה רבות להתאוששות הכלכלית של פורטוגל אבל מאז…הרבה דברים השתנו. שוק הנדל"ן ממשיך לפרוח שם בהדרגה ומחירי הבתים מראים קפיצה משמעותית – אם בשנת 2015 ראינו קפיצה של 4.5% בממוצע- אז בשנת 2020 זה כבר עומד על 7.35%!

אז התשובה לכמה עולה נדל"ן בפורטוגל משתנה מאוד – איפה אתם רוצים לקנות דירה או בית? בצפון או בדרום? באזור מרכזי? או מרוחק וכפרי? יש המון מציאות, אבל אנחנו ממליצים לכם בחום להיעזר באנשי מקצוע שיוכלו לכוון אותכם אל הנכס המדויק שיניב לכם תשואה מקסימלית.

בנוסף, חשוב להדגיש את כל סוגיית מיסוי על נדל"ן באופן כללי ובפורטוגל בפרט. מדובר בפרט חשוב שיכול לקבוע אם העסקה תהיה משתלמת או לא.

האם יש גורמי סיכון בהשקעה בנדל"ן בפורטוגל?

בדיוק כמו בכל השקעה – גם ברכישת נדל"ן להשקעה בפורטוגל יש סיכונים. חשוב לזכור ששוק הנדל"ן תמיד מושפע מאירועים ומשברים עולמיים, לכן אם אתם רוצים לעשות את זה נכון כדאי להיעזר במומחה להשקעות שיידע להכווין אותכם אל ההשקעה הנכונה ובזמן הנכון ביותר.

לדוגמה, בשנתיים האחרונות ראינו היטב את השפעות הקורונה על הכלכלה בארץ וברחבי העולם. יחד עם זאת, בפורטוגל עדיין יש מגמת עליה במחירי הנדל"ן, כלומר שיעורי הביקוש לקניה והשכרה נשארו יציבים. יש משקיעים שמעדיפים תמיד להשקיע בערים מרכזיות (בפורטוגל אך גם בעוד מדינות אירופאיות) ולא בפרברים.

השקעות נדלן בפורטוגל כל מה שרציתם לדעת

אולי יעניין אותך גם:

מה זה משכנתא

מה זה משכנתא?

מה זה משכנתא? עבור אנשים רבים, משכנתא יכולה להישמע כמו מושג מעט מפחיד ש"גדול" עלינו.

דילוג לתוכן